7 kritérií, jak správně vybrat účetního

Chystáte se podnikat? Nebo váš business přerostl do takových rozměrů, že už účetnictví svépomocí v žádném případě nezvládnete? Pak zřejmě přišel čas na to obrátit se na externího specialistu. Jak ale vybrat správného účetního? Podívejte se na sedm hlavních kritérií, podle kterých byste se měli rozhodovat.

Obsah

#1: Jednotlivec nebo účetní kancelář?

Termíny pro podání kontrolního hlášení, přehledů nebo daňového přiznání jsou jasně dané. Zákon se neptá na to, jestli je váš účetní zrovna nemocný, nebo na dovolené. Zastupitelnost je proto klíčové kritérium, které byste měli zvažovat při rozhodování, zda využít služeb účetních podnikajících jako jednotlivci, nebo se obrátit na účetní kancelář sestávající z více odborníků.

#2: Jen účtování?

Správné zaúčtování všech dokladů dle zákona, smysl pro pořádek a důslednost. To by měl účetní bezesporu splňovat. Neměli byste chtít ale více? Opravdu skvělého účetního poznáte podle toho, že se bude zajímat o vaše podnikání a v podstatě se vám v něm stane neocenitelným rádcem. Dokáže vám pomoci nejen s účtováním, ale také vás může upozornit na problematické obchodní transakce nebo nejasnosti ve smlouvách.

#3: A co daně?

Účetnictví a daně by měly jít ruku v ruce. Účetní kancelář mívá po ruce daňového poradce, který vám dokáže poradit, jak svou daňovou zátěž můžete optimalizovat. Vše pak funguje dohromady jako správně namazaný stroj. Při výběru účetního se tedy vždy zajímejte o to, jak daňové otázky řeší on. Řešit věci zvlášť s účetním a zvlášť s daňovým poradcem, kteří nespolupracují, opravdu není to pravé ořechové.

#4: Pomůže při obchodním styku se zahraničím?

S daněmi úzce souvisí také otázka nákupu a prodeje zboží či služeb z nebo do zahraničí. Účetní kancelář, která vám dokáže pomoci s otázkami mezinárodního zdanění, v takových případech velmi oceníte. Možná tuto službu nevyužijete hned, ale hodit se vám může v budoucnu při expanzi do zahraničí.

#5: Jaký účetní software využívá?

Větší a stabilní účetní kanceláře se vám v žádném případě nebudou bát nabídnout účtování v kvalitním a známém softwaru. Důležité je to kvůli jeho pravidelným aktualizacím, které reflektují aktuální legislativu a chrání citlivé údaje. Díky softwaru vám účetní dokáže také velmi pohotově zajistit různé výstupy a analýzy o hospodaření společnosti.

#6: Má pojištění odpovědnosti?

Ačkoli si to vy ani účetní v žádném případě nepřeje, někdy může dojít k chybě a ztracené finanční prostředky pak budete od účetního bez pojištění odpovědnosti na škodu vymáhat jen těžko. Při podpisu smlouvy byste se tedy měli také zaobírat tím, zda a do jaké výše je účetní pojištěn.

#7: Je na něj spolehnutí?

Na svého účetního se musíte dokázat spolehnout. S tím v podstatě vše stojí i padá. Jak to ale ověřit předem? Zeptejte se na reference a nebojte se s dotazem na kvalitu poskytovaných služeb oslovit jeho zákazníky.

Potřebujete pomoci s účetnictvím?
Obraťte se na náš